mOh LeR fRiEnD NgN KiTe ^_^

kami adalah REMAJA....!!!


!!!...REMAJA...!!!

SAYA juga seorang remaja...! kehidupan sebagai seorang remaja sememangnya pintu kehidupan yang lebih mencabar berbanding menjadi dewasa atau seorang kanak-kanak. kami adalah golongan yang MENCERMINKAN DIDIKAN KELUARGA , PERIBADI/MARUAH KELUARGA dan BAKAL PEWARIS ILMU AKAN DATANG, dan itu tidak mengira lelaki mahupun perempuan. YEA, memang kami yang akan menjadi bakal pewaris kepada keluarga, pemimpin dan setiap apa yang terjadi kini di dunia. pentingnya ilmu dan mereka yang mendidik kami supaya menjadi insan yang berguna malah menjadi anak-anak yang soleh/solehah.

KETAHUILAH KAMU, bahawasanya kami ini LEMAH, MUDAH TERPENGARUH, CETEK ILMU malah SUKAR MENGAWAL HAWA NAFSU di dada jasad kerana itu kami AMAT MEMERLUKAN kasih sayang seorang ibu yang menjaga sihat dan sakit, seorang ayah yang akan sentiasa memberi semangat dalam setiap kesusahan, seorang abang yang menemani gelak tawa & tangisan, seorang kakak yang tidak putus2 memberi semangat ketika rebah tak berdaya, seorang adik yang akan ketawa bersama2 walaupun tidak ketahui perit yang dirasakan. KELUARGA adalah JALAN/LORONG kami yang pertama persinggahan dalam mengajar kami erti KEHIDUPAN. 

MEMANG BETUL, kawan kami WAJIB ada kerana rakan sebaya sahaja yang lakukan apa yang sama kami lakukan TETAPI kawan yang ada PEMIKIRAN WARAS berserta PENGETAHUAN (biarpun cetek) akan menjadi peneman di BAWAH LANTAIAN BENAR ke jalan lebih baik meskipun kami tetap akan cuba membina peribadi sendiri. 

TAK NAFIKAN PON!!! yang kami memang nakkan PASANGAN sebagai teman bergembira dan teman sama2 merasa DERITA. tapi itu bukanlah penyebab yang kami tidak memerlukan keluarga kerana mempunyai pasangan itu TIDAK MENJAMINKAN KAMI AKAN BAHAGIA SEHINGGA JANNAH BERSAMA (kalau ada jodoh). oleh itu, AWASILAH kami biarpun jauh kerana kami takut kami mensia-siakan MASA & NYAWA kerana perbuatan sia-sia. 

ORANG DEWASA adalah contoh bagi kami bagaimana menghadapi cabaran di luar jagaan keluarga kerana orang dewasa bertindak mengikut rasional dan matang dalam membuat keputusan. jadi orang dewasa lah menjadi rujukan kami apabila minda menyanyakan APA,BAGAIMANA,KENAPA, semua itu diperlukan dalam diri dan kehidupan seorang remaja. jadilah DINDING yang mencerminkan segala ilmu agar diri BERSEDIA memasuki ALAM DUGAAN MENJADI DEWASA.

KAMI PERLUKAN DIDIKAN YANG MENGAJAR KAMI ERTI KEHIDUPAN YANG BERMAKNA DENGAN MENJADI HAMBA YANG BERIMAN(biarpun sebenarnya sukar kerana berada di zaman yang payah mencari panduan benar) ATAUPUN SEORANG YANG BAIK DI MATA PENCIPTA, SYURGA ITU MILIK KAMI JIKA KAMI DIBERI ILMU MENJADI ANAK YANG SOLEH/SOLEHAH SERTA SEORANG INSAN YANG BERGUNA DI DUNIA & AKHIRAT.............

^^tolong tahu hati kami wahai parents, orang dewasa dan diri sendiri.......!

No comments:

Post a Comment